Asharq Al-Awsat Editor in Chief Resigns After WHO Fabrication

2016-11-24 - 4:12 am

Bahrain Mirror: Editor in Chief of the Saudi "Asharq Al-Awsat" newspaper, Salman Aldosary, announced his resignation, days after the scandal of his newspaper publishing fabricated news and reports about the World Health Organization (WHO).

In a post on his "Twitter" account, Aldosary said, "My employment relationship ended, but by relationship as a reader of this beautiful green piece (Asharq Al-Awsat newspaper) never ends".



Aldosary also noted in his tweet, that his successor as the newspaper's editor in chief is Lebanese journalist, Ghassan Charbel.

Asharq Al-Awsat newspaper had published a fabricated report last Sunday, claiming that the WHO had warned of illegitimate pregnancy risks in the city in Karbala, coinciding the commemoration of Arbaeen Imam Hussein; a claim rebuffed altogether by the WHO.

WHO spokesperson, Rana Sidani, confirmed that the newspaper republished the fabricated report, although her organization had rejected the claims before its publication.

Arabic Version    


comments powered by Disqus